Choď na obsah Choď na menu
 


Kto vlastní slovenské médiá

r. 2007 zdroj: http://kvs.hnonline.sk

 

Naše najziskovejšie médiá vlastnia Američania

 K jedným z prvých zahraničných investorov prítomných v slovenských médiách patril švajčiarsky mediálny dom Ringier. Až po skončení vlád Vladimíra Mečiara k nám začali vstupovať mediálne korporácie z ďalších krajín.

 Asi najvýraznejšie zmeny zaznamenali v tomto roku televízie. Zatiaľ čo americkej mediálnej skupine Central European Media Corporation sa podarilo za 1,9 miliardy korún získať posledných 20 percent v televízii Markíza, na začiatku februára si televízie TA3 a JOJ navzájom vymenili skupina Grafobal Group, ovládaná Ivanom Kmotríkom, a novovzniknutá J&T Media Enterprises, vlastnená partnerom finančnej skupiny J&T Petrom Korbačkom.

 V najsilnejšej mediálnej skupine sa z hľadiska generovaných tržieb materskej spoločnosti nachádza líder trhu, televízia Markíza. Hoci do Central European Media Enterprises vstúpil minulý rok kúpu 49,7 percenta akcií finančný investor Apax Partner, rozhodujúci podiel v americkej mediálnej skupine naďalej vlastní jej zakladateľ Ronald Lauder. Čítaj viac na http://kvs.hnonline.sk/c1-22492360-najziskovejsie-media-vlastnia-americania

 

 

 

 Pripravuje sa veľký mediálny predaj

Akvizícia. Koláž HN.Doba akvizícií zahraničných mediálnych domov sa na Slovensku ešte stále neskončila. V priebehu tohto a minulého roka sa v rukách nových majiteľov ocitli televízia Markíza, denník Pravda i Rádio Okey a už dlhší čas je v prostredí mediálnych odborníkov preberaná téma prípadného predaja Spoločnosti 7 Plus.
Viacerí zástupcovia z mediálnej brandže odhadovali, že traja slovenskí majitelia vydavateľského domu zameraného na segment týždenníkov a mesačníkov pre širokú skupinu konzumentov k nemu pristúpia po etablovaní svojho nového denníka Plus jeden deň. Ten si v septembri tohto roka dvanásť mesiacov po jeho vzniku priemerne kúpilo 66-tisíc ľudí denne a v pomyselnom rebríčku predajnosti denníkov postúpil na druhú priečku hneď sa svojho najväčšieho konkurenta, denník Nový Čas.
Správy o predaji alebo investorskom vstupe nového subjektu do trojky na trhu nám nepriamo potvrdil aj riaditeľ Spoločnosti 7 Plus, ktorý prosbu o rozhovor ako jedným zo spolumajiteľov vydavateľstva odmietol so slovami, že onedlho sa situácia môže zmeniť.

Celý článok >>


Synonymom tlačiarní sú firmy Ivana Kmotríka

Z pohľadu tržieb a ziskov tlačiarenského priemyslu je na Slovensku už dlhší čas jednotkou skupina firiem Grafobal Group, za ktorou stojí Ivan Kmotrík. Podnikateľ pôsobiaci aj v mediálnom priemysle ako bývalý majiteľ televízie JOJ a súčasný riaditeľ televízie TA3 u nás pôsobí aj ako držiteľ licencie na vydávanie časopisu Playboy a majiteľ reklamnej agentúry Euro RSCG.
Spomedzi tlačiarní novín sú súčasťou skupiny Grafobal Versus a Bratislavské tlačiarne, v časopisoch má zastúpenie prostredníctvom dvojky na trhu, ktorou je Slovenská Grafia. Jej súčasťou ďalej sú Polygraf Print Prešov a tlačiarne Svornosť.

Celý článok >>

 

 

 

 

 Kto vlastní slovenské médiá - tlač, televízia, rozhlas,... od roku 1993

 

markiza.jpg

 

 

 

 

 

 

 

http://www.christ-net.sk

Na pripomenutie pre konzumentov médií Nový čas, Plus 1 deň, Emma, Star, Joj, Markíza a ďalších mediálnych skvostov

 Raz príde doba, keď sa vynoríme z tohto šialenstva, ktoré nám teraz vzbĺklo v hlavách a budeme sa za seba strašne hanbiť. Budeme sa prepadať od hanby, keď si spomenieme, na čo sme sa pozerali, čo sme čítali a čo sme počúvali. Ako sme dovolili, aby nás pár šikovných zvrhlíkov dostalo k novinám, časopisom a televíziám, ktoré sú žumpa plná zvratkov a výkalov. Nebudeme chápať, ako bolo možné profitovať na chorobách a nešťastí našich blížnych. Nebudeme schopní vysvetliť našim deťom a vnukom, ako sme to dopustili. Budeme sa snažiť nemyslieť na to, akých blbcov a hlupane sme to považovali za celebrity. Budeme sa hanbiť za dobu, keď boli denne na prvých stránkach nagelovaní pajáci a usmievavé opice, ktoré neznášali väčšie série orgazmov s tým istým partnerom. Budeme hovoriť, že na vine vtedy boli oni, akísi neurčití oni, a tí budú medzi nami a budú ukazovať prstom na niekoho neexistujúceho. Ale my sme spolupáchatelia tohto hnusu, nie iba tí, čo to píšu, vydávajú a vysielajú. My s nimi ochotne kolaborujeme tým, že to pozeráme, počúvame, čítame a kupujeme. Iba toľko som vám chcel povedať, respektíve nie chcel, ale musel, lebo už mi praskne hlava od mlčania. Boris Filan

 Nezabúdajme, že ten kto píše pre hlupákov, nájde vždy široký okruh čitateľov. Lev Nikolajevič Tolstoj

 

 

 

 

 

 

http://www.ac24.cz

 Těchto 6 korporací ovládá 90% médií v USA

V současném světě nemá nikdo větší moc, než je ta, kterou disponují manipulátoři veřejného mínění v Americe. Jejich moc není vzdálená a neosobní, dosahuje do každého amerického domova a svou vůli prosazuje prakticky v každou denní hodinu. Tato síla utváří myšlení většiny občanů – mladých i starých, chudých i bohatých, prostých i komplikovaných.

 Masmédia pro nás vytvářejí naši představu světa a potom nám říkají, co si máme o této představě myslet. V podstatě všechno, co víme – nebo co si myslíme, že víme – o událostech mimo naše blízké sousedství a okruh známých, k nám přichází přes noviny, časopisy, rádio nebo televizi.

 Většina Američanů si vůbec neuvědomuje, že jsou manipulováni. Dokonce i občan, který si stěžuje na ovlivněné zprávy do této pasti padá také, protože se svým „jiným“ názorem poslouchá jen ty komentáře, které mu vyhovují a myslí si, že unikl. Pánům médií stačí, zastáváte-li názor uvnitř povoleného spektra. Jiné pohledy na věc se stejně (pokud tomu lze zabránit) nedostanou k očím a uším veřejnosti.

 Vyvíjí se neustálý tlak, aby přesvědčili lidi, že jejich pohled je ten nejlepší. Lidi jim své názory přizpůsobí, volí v souladu s nimi a utváří podle nich i své životy.

 

 

 

 

 

 

Kdo vlastní TV média

 Kdo vlastní TV média

 

Z těch stovek televizních kanálů můžete mít pocit, že existuje široká rozmanitost a pestrost v nabídce současných televizních programů. Omyl. Několik velkých korporací rozhoduje o tom, co můžete každý den slyšet, vidět a číst. Podívejme se na to, kdo vlastní televizi. Následuje výpis televizních kanálů vlastněných šestici největších korporací. Nenechte se plést logy, které na obrazovkách u jednotlivých kanálů vidíte. ....